Sköna besked

Idag stod maxintervaller på schemat. Igår eftermiddag körde jag som sagt ett lugnt klassiskt pass, men det gick riktigt dåligt!! Fick vända hem tidigare än planerat och det blev ytterligare några minusminuter i träningsdagboken. 
 
Kändes dåligt på uppvärmingen idag också, dessutom var det nollgradigt och nysnö, så snön sög verkligen!! Men jag hade bra inställning, ambitionen var att starta riktigt offensivt, A3+-puls redan på första intervallen (brukar ta ett tag innan jag kommer upp i puls) och sen försöka hålla hög fart så många intervaller som möjligt. Och ett rejält spurtvarv, eventuellt utan gevär. 
 
Jag följde min plan! Jag startade offensivt och kom upp i A3+-puls redan på första intervallen! Det var riktigt jobbigt att skjuta, kan jag säga! Jag fick sämre och sämre tider på intervallerna, vilket tyder på att jag verkligen körde max från start! Fjärde intervallen var två sekunder snabbare än tredje dock... Sköt två gånger mellan varje intervall, totalt 8 skjutningar. Spurtvarvet utan skytte. Jag kunde jag inte bestämma om jag skulle köra med eller utan gevär så pappa fick avgöra - det blev utan gevär! Och då körde jag verkligen ALLT jag hade! Jag var trött redan innan jag kom till första uppförsbacken, haha. Men jag kämpade på hela vägen och när jag stannade klockan var det varvet 24 sekunder bättre än det snabbaste varvet, om det berodde på att jag körde utan gevär eller att jag körde MAX, det är svårt att säga. Det var nog en blandning.
 
Skyttet var ganska bra, men det var jobbigt. Men det är bra att träna på, för det brukar vara så jobbigt på tävlingar! Så det var bra träning! Jag sköt 11 i ligg och 20 i stå på intervallerna. 01 i ligg och 11 i stå på lugna varven. Det är godkänt och jag är nöjd med det. Det kan absolut bli bättre, men idag var det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0