Adrenalinet pumpar

Har fortfarande adrenalin-kick efter dagens race. Och det är positivt. Jag ska ta det från början!

Jag hade taktiken att ta det ganska lugnt på första varvet, låta junisarna köra sitt JSM utan att störa liksom. Men att sätta mig man-mot-man och tro att jag ska kunna ta det lugnt, det är som att tro på tomten. Jag var startsnabb, trots att jag startade i ledet bakom junisarna. Men jag nöjde mig med att ligga i rygg på de som ville dra, så jag var inte så mycket i vägen i alla fall. Men jag var med från början.

Fullt fokus i ligg, en kant in som jag hörde, men det var fullt hus! Jag var den enda som sköt fullt också, så gick ensam ut på andra varvet. Jag gick inte på för fullt, men det var ändå klass-skillnad från igår. Jämfört med den fart jag hade idag så var jag ute på ett träningspass igår! 

Kant ut på första skottet, men resten satt. Gick ut tillsammans med täten i juniorklassen och fick ligga i rygg på tredje varvet, försökte att inte va i vägen eller nåt. 

Det blåste lite mer än igår och det fick jag känna på i första stå. Men trots att jag tog om efter tre skott så var det fullt hus på under 30 sekunder! Och inte bara fem träff, det var fem riktigt bra skott, om inte liggträff så precis utanför liggpricken. Det gör gott för självförtroendet! 

Så då var jag ensam även på fjärde varvet, och då tog jag det ganska lugnt för jag ville va pigg inför sista stå! Tyvärr fick jag en nästan lika dålig start som igår när jag började med bom. Den va dock inte lika grov idag. Men jag fokuserade rätt och sköt tre träff. Sista skottet höll på att bli lika dåligt som igår, ett skott där pipan rör sig över hela tavlan, men jag tryckte aldrig av och tog om. Försökte fokusera rätt igen men det blev tyvärr en kant ut. Så då var det match igen!

Vi gick ut ur straffrundan tre tjejer på rad. Jag tog mig upp i ledning i första backen och ökade på den ytterligare i andra backen. Sen hade jag inte kraft nog att gå på upp för hela långbacken (formen är inte på topp) så Emma kom upp i rygg. Fick ett felskär nedför när jag försökte undvika en isfläck så hon gick förbi på insidan. Tyckte det var helt okej att gå i rygg men det var tufft att hålla ryggen när vi vände ner. Men jag fick sug ändå och kom upp i rygg igen. Låg bakom och bildade min tid. Emma drog upp spurten väldigt tidigt och jag fick slita för att 1, hänga med och 2, gå ut och utmana. När vi gick in på upploppet var vi jämsides och där slog adrenalinet in och jag minns inte mycket. 

När jag får adrenalinpåslag...det är galet. Jag får så enormt med styrka och när jag adrenalinet pumpar i mitt blod på ett upplopp är det nog ingen som kan slå mig. Det är helt underbart att vinna en spurt och att därmed fullborda en dubbelseger i helgen, det är bättre än underbart! 

Fick otroligt bra sparring från junisarna, precis som jag ville, riktigt kul! 

Just nu är jag bara så jäkla lycklig över att kunna säga att jag gjort ett riktigt bra lopp! Det är årets första riktigt bra lopp, där jag kan vara nöjd med både åkningen och skyttet! 0102 är bra, men det kan bli bättre! 

Men idag är jag bara lycklig! Jag är tillbaka där jag vill vara! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0