Bättre men inte bra

Sprint idag. Bättre förberedelser. Men fram tills jag tog av mig överdragskläderna så hade jag en liten känsla av att "jag bryr mig inte". Jag blev rätt taggad när dimman drog in, jag är bra på att skjuta i dimma, så det var en fördel för mig. Nu hann den ju försvinna helt tills vi startade (tyvärr). 
 
Men när jag väl stod på startlinjen så var det bara känslan av att det skulle bli så roligt och att jag var så jäkla taggad! 
 
Första varvet var bra, på gränsen till riktigt bra. Jag var lite orolig för liggskyttet men fokuserade bort den oron till förmån för fokus på ställningen och siktbilden. Bommade sista skottet, onödigt. Annars en bra serie, tydligen på 25 sekunder också, helt ok, haha. Men jag låg med bra! 3:a med 25 sek till tät, det är ungefär vad en straffrunda tar. Så det var en hyfsad start ändå. Jag tänkte att jag har skjutit bättre i stå den här säsongen! Andra varvet var tungt. Höll bra fart till långbacken, där tog det totalstopp. Tänkte att det gör väl inte så mycket, jag vill inte trycka på och få alldeles för mycket mjölksyra i stå. Men jag tappade mycket tid... Jättestabil i stå, men fjärde skottet var en kant ut. Hann tänka att jag visste inte om jag skulle orka jobba in sista skottet men trots skakningar och med några extra andetag så jobbade jag in det och skjutresultatet blev 1-1. Det är okej, men jag är inte nöjd med okej skytte. Låg fortfarande på en tredje plats, men hade som sagt tappat mycket tid på andra varvet. Jag försökte verkligen hålla fart på sista varvet men negativa tankar kombinerat med mjölksyra i benen gjorde att jag tappade till fjärde plats i mål. 
 
Jag var väldigt besviken efter målgång. Jag är inte alls i den form jag vill vara. Det är frustrerande. 
 
Jag tar i alla fall med mig att det gick mycket bättre än igår. Och jag har 90% träff i stå i vinter! 
 
Och jag hoppas att det inte dröjer allt för länge innan nästa tävling...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0