Bra skytte

I morse körde jag ett lugnt klassiskt pass med skytte. Det var ingen tränare på vallen, så började med att skjuta 12 serier och låste sedan in geväret i bilen när jag körde resten av passet.
 
Som rubriken skvallrar om så var det riktigt bra skytte. Det var en liggserie som jag började frysa väldigt om fingrarna och testade ett nytt sätt att bli varm om skjutfingret...det fungerade dåligt, jag kände inte avtryckaren och det blev två bom. Nästa serie gjorde jag som jag brukar, alltså blåsa varm luft på fingrarna. Jag har hört att det inte ska vara bra, eftersom det kan bli fuktigt och sedan frysa till is, men jag tycker det fungerar utmärkt, och ja, varför ändra på något som fungerar??
 
Dagens skjutresultat: 0011 1000 2000 (LSLS)
 
Enbart en bom i stå alltså, väldigt skönt. Över 90% totalt och 97% i stå! BRA!
 
Åkningen kändes väldigt bra faktiskt! Jag åkte lugnt, men det var fan tryck i åkningen ändå. Åkte på uppför, kändes väldigt bra! Så man kanske kan hoppas på en liten toppform till helgen, skulle sitta fint! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0