Break

Helgens tävlingar gick verkligen USELT. Sprinten var okej, fram till ståskyttet, då jag tappade fokus, kontroll och sköt 3 bom. Var otroligt långt efter i resultatlistan också, vilket gav ett tråkigt utgångsläge på jakten. Jag var ändå taggad på att jaga... Men söndagens lopp var det SÄMSTA jag gjort i hela mitt liv. 9 bom och fruktansvärt dålig åkning. Fick kramp på sista varvet också och efter målgång fick jag ligga ner i nästan en halvtimme innan jag kunde stödja på benen igen.
 
Efter det så har jag tagit ett break. Jag tror att jag har mentala problem som sätter stopp för mig i tävlingssituation. 
 
Just nu tar jag det lugnt tills jag känner att jag har återhämtat mig mentalt. Vilade både igår och idag och jag vet inte när jag kommer börja träna igen. 
 
Jag är anmäld till en liten tävling på lördag, har inte bestämt om jag kommer köra den än.
 
Annars så är siktet inställt på Swecup i Sundsvall 15-16 februari, då ska jag vara fit for fight igen.
 
Det är otroligt frustrerande att inte få ut det jag har i kroppen på tävling, men jag har inte gett upp, jag hoppas fortfarande på att kunna göra riktigt bra lopp i slutet av den här säsongen. Jag har redan misslyckats med mina mål för säsongen och nu är fokus på bara få göra fina lopp och försöka att inte bry mig om vad resultatlistan säger. Letar efter en härlig känsla i kropp och knopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0