Fokuserar på det positiva

Idag är en sån där dag då jag bara fokuserar på det positiva och glömmer det negativa. Det är en ganska skön känsla, för även om det inte var någon topptävling så är jag ändå nöjd! 
 
Jag åkte väldigt defensivt. Jag vet inte om det berodde på att jag var rädd för att bli trött eller för att jag kände att jag inte hade något att åka för direkt. Det är ju inte ens Swecup för seniorer i helgen och vi var bara två startande damer i senior-klass. 
 
Men det var nog ganska bra att jag var defensiv, för när jag köttade på på sista varvet så blev jag väldigt stum direkt. Så jag hade rätt i att jag skulle bli trött om jag åkte fortare. Nåt annat var väl inte att vänta heller, jag har ju tränat på ganska hårt hela veckan, jag kände inget behov av att vara i form i helgen. Men det gick ju bra förra helgen, efter en hård träningsvecka... Menmen... Jag är ändå nöjd. Om man jämför åktider mot äldre juniorer, som vi åkte lika långt som, så är jag 1 minut efter de bästa i den klassen. Och det är okej ändå. Jag är nedtränad och inte nöjd idag, det hade lika gärna kunnat vara 3 minuter. Ingen fara på taket där. Blir nog bättre imorgon, när vi startar tillsammans. Då kommer jag ha mer att åka för. 
 
Hade ju önskat att skyttet gick bra ända in i kaklet. Tyvärr blev det inte så. Liggskyttet var riktigt bra, äntligen några kant in! Har varit lite för många kant ut i vinter...nu kom betalningen! Låg kl 5 i första skyttet men det blev en nolla. Skruvade till andra ligg och sköt en bra serie, en till nolla! Sååå skönt med 100% i ligg idag, riktigt nöjd! Och dessutom tog pappa tid på serierna och det var bra tider också! Trots att jag sköt ganska defensivt, men det var nog bara till första skott som jag var defensiv... I första ligg så halkade armbågen så jag fick flytta den innan första skottet, jag skjuter ändå på 35 sekunder. Andra skyttet får jag skruva och skjuter på 32 sekunder. Det är jag nöjd med, skjuter man 10 träff på distans gör det inget att skjuttiderna går över 30 sekunder. 
 
Inte lika bra i stå. Bra fokusering och jag lyckades med det jag ville lyckas med: jag vågade vara offensiv! Nu har jag tyvärr inga skjuttider i stå, det hade varit rätt intressant. I första så är jag riktigt offensiv från första skott, börjar tänka efter fyra träff, tänker om, men det blir en kant ut på sista skottet. Jag är ändå nöjd med den serien. Sen kommer jag in till sista stå, fokuseringen är bra, men jag kommer fel in i serien när jag börjar med en riktigt grov bom. Då blev jag osäker och tankarna for iväg. Så det blev ytterligare två bom i den serien... Skjutresultat 0103 idag. Det är trean som är dålig, annars är jag väldigt nöjd. 
 
Överlag är jag ändå nöjd med loppet! Jag lyckades dessutom vinna med största marginalen i min karriär, drygt 8 minuter. Dock blev jag slagen av två junisar som sköt riktigt bra, men imorgon ska jag göra allt för att hålla junisarna bakom mig i mål. Det är masstarten som jag sett fram emot den här helgen. Hoppas innerligt att vi startar tillsammans, men det lär bli så. Då kommer jag känna att jag har lite mer att köra för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0