Upptakt

Nu befinner jag mig på Idrefjäll (igen). Känns inte alls som det var längesen jag var här, det är tre veckor sedan. Banorna ser likadana ut och jag är mycket bättre vän med skjutvallen, känns det som. Men det vet man aldrig förrän helgen är slut.
 
Jag har blivit bra på att inte ta ut något i förskott. Det kan alltid gå åt helvete liksom. Även fast både åk- och skytteform känns bra, så kan det vara helt tvärt om på tävlingarna sen. Känns som jag kanske är lite negativ, men det är väl så realism funkar. 
 
Ja, upptakt som sagt. Av diverse anledningar blev det ganska sen träning, så mörkret hann lägga sig. Det gjorde att jag kände mig lite seg, ville bara hem till stugan typ. Men lyckades genomföra min träning på det sätt jag ville. Kan inte säga så mycket om åkformen, jag vet att det kändes galet bra i onsdags och hoppas att det kommer kännas lika bra imorgon. Men hur det kändes idag vet jag inte riktigt. Fokuserade mer på att få in en god känsla i skyttet. 
 
Och skyttet gick bra, 0001 blev resultatet. Alla serier under 30 sekunder. 
 
Har gjort väldigt bra upptakter i vinter, inser jag nu. Dock inte lika många bra tävlingar. Men det är faktiskt hög tid att ändra på den saken! Det har ju verkligen gått helt åt rätt håll, hela vintern! Så förhoppningsvis kommer det fortsätta gå åt rätt håll och då kan det bli en rolig tävling imorgon! Jag ser väldigt mycket fram emot tävlingen i alla fall, det ska bli väldigt kul och härligt att få tävla. Har längtat hela veckan efter helgens tävlingar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0