Nytt läger

Har gått ganska bra att träna sista veckan. Har känt mig pigg på alla lugna pass men inte riktigt lika pigg när jag har kört intervaller. 

Idag började mitt juli-läger. Jag har fixat så jag får ett läger i månaden hela träningsperioden, det känns bra. Denna gång är jag på plats i min gamla hemstad, Torsby, där jag gick fyra år på skidskyttegymnasiet. Känns hemtrevligt på något vis! 

Lägret började i morse med 2h skate komb. Tyckte åkningen gick ganska bra, men hade otroligt hög puls! Kanske var lite extra taggad första dagen på lägret och efter en vilodag, vad vet jag! Skyttet gick helt okej, väldigt ojämnt i ligg men bra i stå. 020302 i ligg... Varannan serie mycket bra alltså! 020110 i stå, det är bra. Snabba serier var det också, har inga tider men kändes bra, framförallt stå. 

Tog tid på några kombserier i tisdags, i stå sköt jag på 28 och 25 sekunder med A3-puls och 23 och 22 sekunder med A1-puls. I ligg låg jag runt 28-32 sekunder, så där finns att jobba på! Vill väldigt gärna bli offensiv, och våga vara offensiv på tävling! Det är något jag jobbar med hela tiden! Kul att man går framåt. Så här snabbt har jag sällan skjutit i stå! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0