Träningen rullar på

Efter ytterligare en kort förkylning efter midsommar är jag igång med träningen igen. I lördags drog jag till Bruksvallarna för att få lite bra träning i fjällterrängen här. Har blivit riktigt bra träning, med bland annat ett intervallpass i slalombacken, ett löppass på fjället och ett antal vändor på rullskidbanan mellan Bruksvallarna och Ramundberget. Har hunnit med flera skyttepass i Ramund också.
 
Träningen känns bra och det är skönt! Jag tycker det har blivit lite för mycket ofrivillig vila i början av träningsåret så är mer taggad än nånsin på att genomföra riktigt bra träningsveckor. Kommer spendera juli på lite sydligare breddgrader, närmare bestämt två veckor i Mora och en vecka i Torsby. Sedan är det dags för öppet elitläger med lagen i Idre och sen kommer jag träna i Östersund i augusti. 
 
Jag gillar att få lite variation i terräng, därför jag flyttar omkring lite på somrarna. Passen ser ju nästan likadana ut varje vecka så då är det trevligt att ha lite olika utsikter att njuta av under tiden. 
 
Efter tre dygn med mer eller mindre konstant regn tittade solen fram en sväng idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0