Annorlunda intervaller

Idag stod alltså intervaller på schemat. 5x5 minuter A3+. Tillsammans med Kim genomfördes ett riktigt bra och tufft pass. Vi körde tre olika banor faktiskt, först ett varv med en ganska tuff backe, andra varvet körde vi en lite mindre brant backe, två gånger på varje, och sen avslutade vi med skicrossbanan som ungdomarna på Folksam ska tävla på idag. Så sista intervallen blev bara 4 minuter, men det var nog den jobbigaste intervallen trots att det var minst uppför på den. Den började med en teknik-bana, skarpa svängar upp och ner, sedan körde vi ungefär samma bana som våra intervaller, velodromen och halva WC-backen, sedan motlutet mot Arctura och mitt i backen var målet. (På våra första intervaller körde vi upp på Björnberget.) 
 
Vilken rolig bana det var! Har inte sett pulsfilen än, men kan tänka mig att jag fick väldigt hög puls trots att det var relativt lättåkt i början, men med svängar och fartökningar så går nog pulsen upp ändå. 
 
Känslan i åkningen var ganska bra. Jag tyckte jag åkte fort men samtidigt så kändes det som att jag hade en växel till som jag åkte och sparade på. Jag vet inte varför jag skulle åka och "spara" mig, det var ju bara 25 minuters intervallträning. Men jag fick den känslan. Blev så stum i teknik-banan också att jag inte hade mycket kvar att spurta med på slutet heller. Så jag tror jag fick ut all sparad kraft på slutet ändå. 
 
Har blivit många intervallpass utan skytte på slutet. Det är lite roligt att hitta nya banor och annorlunda intervaller, men jag saknar ändå att skjuta med hög puls. Det är ändå den roligaste träningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0