Guldstjärna

På förmiddagen körde jag 2 timmar klassiskt komb. Lugn skidåkning, men det kändes väldigt bra så gick på ganska bra uppför backarna. Skyttet gick också väldigt bra! Fick med mig en guldstjärna trots att mina bästa serier var de 4 sista. 
 
Vi har en "guldstjärne-kamp" på universitetet. Den som skjuter bäst på de 8 första kombserierna på varje pass som tränarna är där får en guldstjärna. Jonas reviderade reglerna lite och nu måste man dessutom klara 90% för att få en stjärna. Så om jag är bäst på 5 bom, så får jag ingen stjärna. Men idag var jag bäst på 3 bom på de 8 första serierna och fick stjärnan. Avslutade med fyra nollor, så det blev 3 bom på 12 serier och alltså 95% totalt. Väldigt nöjd med det måste jag säga! 
 
Mission behålla formen är det som gäller just nu. Framförallt behålla skytteformen, för åkformen finns det nog lite mer att ta av. Blir lite lagom mycket träning denna vecka, förhoppningsvis en liten tävling på lördag dessutom. Nästa helg är det Swecup-avslutning och då hoppas jag att formen finns där då jag har häng på tredjeplatsen i totala Swecup. Men då lär jag göra riktigt bra tävlingar. Längtar till att få tävla igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0