Lugn träning

Idag har varit en lugn dag. Jag hade A1 1,45 på programmet och delade upp det i två pass för att få komba. På morgonen sprang jag en timme och på eftermiddagen körde jag klassiskt komb. 
 
Båda passen har känts bra, men det har ju bara varit lugn träning.
 
Bra skytte också. Det är en speciell känsla att skjuta efter att inte ha hållit i bössan på några dagar. Det är på något vis skönt att få lägga sig på mattan, lägga fingret på avtryckaren och sikta på prickarna. Det är verkligen underbart att skjuta. Knepigt att det är så härlig känsla. 
 
Resultatet var riktigt bra. Jag sköt framförallt väldigt offensivt, i både ligg och stå. Mitt finger var verkligen sugen på att avfyra idag! Resultatet blev 80% i ligg och 90% i stå, 85% totalt. Det kunde ha varit ännu bättre om jag inte fått problem med ett magsin i en liggserie, det slutade med tre bom där. Och i sista stå var jag lite för säker på mig själv, hade bara bommat ett (sista-)skott på 5 serier och jag var lite för offensiv och det blev två bom. Så fem av mina totalt 9 bom kom på två dåliga serier... 
 
Imorgon är det intervaller! Längtar! Roliga intervaller står på programmet och jag ska få komba intensivt, känns som det var längesen senast! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0