Norgecup

Befinner mig nu i Røros i Norge. Har inte haft internet förrän nu ikväll. 

Idag körde vi masstart. Lika långt och jobbigt som vanligt. Kanske lite jobbigare än vanligt eftersom 1, kroppen inte alls vill samarbeta och 2, det började regna efter halva loppet. 

Jag tar med mig en otroligt bra känsla i skyttet. Bommade sista skottet i första ligg, slarvigt. Bommade andra skottet i andra ligg, slarvigt/det hade slutat blåsa. Dålig tajming i första stå - men bra stabilitet båda ståserierna, skönt att vi slapp stormvindarna! 20 blev resultatet. Totalt 4 bom alltså, 80%. Det höjer min skjutprocent i år men det är jag egentligen inte nöjd med. Men idag var jag nöjd med det för att känslan var så bra. Viktigt inför imorgon. 

Dock så var åkningen halvt katastrof. Men jag borde inte vara förvånad, jag har åkt bra skidor en enda gång på alla tävlingar jag kört i år, så jag bör inte förvänta mig att jag ska åka bra. Men man försöker ju alltid tänka positivt och så där. 

Det spöregnafe efter målgång och har inte haft så många minuter internettillgång så har inte sett resultatlistan. Men jag vet att jag var lååååååååångt efter. Det är såklart väldigt tråkigt men jag är inte bättre just nu. 

Jag behöver en sommar med mycket bra träning och sen komma igen nästa vinter. Jag vet vad jag kan, men just nu kan jag inte. 

Ja ja. Det var väldigt roligt idag i alla fall. Det är som oftast väldigt roligt att tävla, även de gånger det går dåligt. Känns såå skönt att jag hittat glädjen igen åtminstone. Och imorgon ska det bli ännu roligare! Då är det min absoluta favoritdiciplin - supersprint! Och jag tror att de flesta kan skriva under på att jag är jävligt snabb. 3 km prolog och 5,5km final. Kort passar mig. Jag är explosiv. Jag är snabb. Kommer bli en helt annan tävling imorgon. Hoppas jag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0