Swecup-avslutning

En bra tävling idag igen, men inte lika bra som igår. 

Ville vara offensiv i åkningen, kände att 7,5km lär jag orka hålla tryck hela vägen. Så jag öppnade offensivt men kontrollerat. Kom in och skulle skjuta ligg, mycket puls i bössan plus att jag kände mig osäker av någon anledning. Så blev en väldigt passiv serie och två bom. Inte bra. Försökte hålla tryck på andra varvet men i andra långbacken så var jag helt slut! Kändes som jag stapplade fram... 

Jag insåg redan direkt efter tävlingen igår att med de slarvskotten jag sköt i stå igår så skulle det bli en nolla idag. Jag tänkte att det kanske kommer bli en bom i ligg för att jämna ut mot den kant in jag hade igår (inte så roligt att det blev två dock). Men jag hade rätt om ståskyttet! Minns ingenting från det att jag laddade om tills jag skulle skjuta femte träffen, då hann jag halvt tänka på en nolla innan jag ställde om fokus och satte den där nollan! 

Vilken fart man får över vallen när man har skjutit fullt, haha! Hade bra tryck sista varvet och orkade hela vägen in i mål, så åkningen är jag nöjd med. Det är den bästa känslan jag haft på hela säsongen så det kan inte bli så mycket bättre (eller jo, lite bättre hoppas jag det blir till SM!). Och jag har 87% i skyttet i helgen, det är riktigt bra! Troligtvis har skjutprocenten närmat sig 80 ytterligare lite till. 

Dock så tappade jag min tredjeplats i Swecupen som jag åkte till mig igår. Så det är jag lite besviken över... Men annars är jag väldigt nöjd med helgen och längtar väldigt mycket till SM nu! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0