Uppladdning

Idag körde jag intervaller på morgonen. Var inte illamående (haleluhja!) Men kan inte säga att det gick bra. Var seg i benen och kändes som jag hade klister under skidorna. Kommit nysnö i natt och snöade hela passet, tungt. Men jag vet inte om jag kunde ha väntat mig något annat, inte kört ett fartpass på en vecka, sen Tjejvasan. Förhoppningsvis var det ett bra pass som ger mig lite fart i benen tills nästa vecka.
 
Det blir som en "vår-uppladdning" inför tävlingarna i Norge. Har kört två skidskytte-tävlingar sent på våren, Liatoppen 2009 och Biathlon Challenge 2013, båda gångerna var jag i galet bra form! Och då hade uppladdningen typ sett ut såhär: vila en vecka, körde två intervallpass och lite lugn skidåkning veckan innan och sen tävla. Om vi säger att måndag-torsdag denna vecka som jag totalt tränade 1 timme och 17 minuter anses som en vilovecka, så har jag nu genomfört ett intervallpass, ska ut på några lugna skidpass och sen på tisdag ett maxintervallpass. Ungefär exakt som en uppladdning för en vår-tävling. Hoppas det fungerar lika bra! 
 
Sen tackar jag nej till fortsätta bekymmer denna säsong. Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0