Norgeintervaller

Idag fick jag testa något jag aldrig gjort förut, nämligen Norgeintervaller. Det som är speciellt med dem är att om man kommer ikapp någon, så måste man in direkt. Det är inte tillåtet att ligga i rygg. Vet inte om det är typiskt norskar, att alltid gå om direkt? I alla fall. Fick väl inte testa på just den där grejen idag, då jag hade enormt tufft motstånd, utan jag var den som blev omåkt. 

Upplägget var att vi hade masstart på stadion och körde direkt in till skytte. Vid varje bom blev det 5 sekunder i "skamvrån". Sedan startade den 'riktiga' intervallen som var från stadion upp på toppen av Björnberget. Tufft. 

Jag tyckte det kändes bra i början men måste ha startat lite för optimistiskt, för redan på andra intervallen var jag riktigt sur i låren. Jag körde tre intervaller till toppen och sedan två lite kortare (till toppen av Granrisbacken). Sista blev också till toppen, men då kändes det lite bättre, men det var nog för att jag sköt fullt och gick ut först. Eller ja, på trean och fyran gick det bra hela passet, det var tvåan som gick tungt, förutom på första varvet. 

Skyttet gick bra när jag var fokuserad. Dock så misslyckades jag rejält med fokuseringen på tre skjutningar i mitten. Med på de andra tre skjutningarna bommade jag bara ett sistaskott och det kan inte ha varit långt borta! Blev i alla fall 022 i ligg och 310 i stå. Bra känsla men dåligt fokus alltså. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0