Swecup

I helgen är det Swecup i Boden. Tre dagar med tävlingar, idag på kvällen körde vi sprint. 
 
Det gick "som vanligt"... Ungefär lika som det gått hela vintern. Har ju inte kört så många tävlingar, men samma känsla. Blir stum och blir inte av med stumheten. Riktigt frustrerande. På banan här i Boden börjar det med att två uppförsbackar, sedan en riktigt lång nedförsbacke. Och jag är lika stum när jag är i botten av nedförsbacken som jag var på toppen. Ingen återhämtning alls i benen. Fattar ingenting. 
 
Positivt idag var att tekniken kändes riktigt bra och pappa sa att det såg bra ut också. Har många gånger den här vintern fått höra att det ser bra ut när jag åker, att jag ser stark ut och att det ser ut att gå fort. Men det gör ju inte det. Jag har inget tryck i åkningen, får inte med mig kraften. 
 
Känslan i skyttet var också bra. Dock fick jag ett klickskott i ligg, tappade fokus och bommade nästa skott. Tappade fokus av bommen och bommade en till. Så onödigt. Men fullt i stå och en bra känsla, kändes som jag kunde vara offensiv och att jag var stabil i ställningen. Lätt infart här också och helt vindstilla så det ska inte vara några problem.
 
Tar med mig det positiva från dagen och hoppas att kroppen har väckts till liv av dagens lopp. Imorgon är det jaktstart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0