Tredje dagen gillt

Gårdagens lopp var så dåligt att jag inte orkade skriva om det. Har haft få såna lopp i min karriär. Såna gånger som man bara blir så fruktansvärt less på att skidåkningen eller skyttet, eller både ock!, inte fungerar. Igår var det framförallt åkningen, men även liggskyttet som inte fungerade. Totalstum i kroppen vid minsta fartökning. Ingen kraft att trycka på med. Både slarv och ofokuserat i ligg. Eller nåt. Inge roligt. Jag var så less att jag funderade på om det ens var någon idé att köra idag. Men jag älskar att tävla och älskar distans. Dessutom kör vi så sällan distans att jag ville passa på. 

Så jag körde. Med noll förväntningar. Ville bara genomföra loppet. Helst skjuta riktigt bra. 

Tror jag hade förutsättningarna på min sida idag. Det var svinkallt. -15 vid starten. Hörde rykten om -17 på skjutvallen. Känns som att blodet i benen har frusit, man har som ingen känsel. Det kan vara jobbigt att köra med sån känsla i benen men idag var det bra för mig. Jag körde i ett tempo som jag kände fungerade och som jag kände skulle fungera hela loppet. 15 km är långt, även om det var en snabb bana och hyfsat snabbt före. Min åktid hamnade på 44,5 minut vilket är en snabb distans! Och då åkte jag ändå inte särskilt snabbt..! Kändes som jag låg på tröskelfart hela loppet, försökte öka på sista varvet men då sa benen direkt STOPP! Blir som lamslagen i kroppen, helt stel i musklerna. Går inte att åka, stapplar bara. Så frustrerande. 

Haha, dessutom lyckades jag åka fel. Vi åkte 5 varv på en 3km-slinga. Två av gångerna var jag nära att gena där 2,5:an går rakt, tredje varvet körde jag rakt där och fick vända. Kändes som jag blev lite borta i skallen av kylan, för på ett ställe till trodde jag att jag åkt fel, men det hade jag inte! Ja ja, det var nog första gången nånsin som jag åkte fel (vi pratade faktiskt om det i bilen på vägen upp, så komiskt att jag lyckas göra det den här helgen!) Hoppas att det även var den sista. 

Skyttet då? Slarvade iväg första skottet i ligg. Gick nog lite för fort. Var offensiv i skyttet, men ändå med hyfsad kontroll på det jag gjorde. Följde upp med två fina nollor och efter tre skjutningar såg det bra ut. Påväg in till sista skyttet blev jag lite störd, dels att jag åkte upp i rumpan på en person precis i nedförsbacken jag skulle ta dricka i pch så tappar jag drickaflaskan. Ska väl inte skylla på det, men med 12 kilometer i benen, -15 i luften och känslan av att det kan bli ett bra skytteresultat idag så orkade jag inte fokusera hela vägen. Raden 1-0-0-2 är okej men alldeles för mycket på en distans med fina förhållanden. Om man nu räknar kyla som "fina förhållanden"... 

Det var i alla fall roligt att tävla idag! Jag blev 4:a vilket jag är nöjd med idag! Helgens bästa lopp och helgens bästa placering! Välförtjänta pall-tjejer idag så grämer mig inte över felåkningen eller något. Gjorde det bästa jag kunde för dagen, bara. Då får man vara nöjd, även om det är långt ifrån den nivån jag vill vara på och vet att jag kan vara på. Men nu är det något som inte stämmer och jag hoppas att jag snart får veta vad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0