What you came for

Idag körde jag GDV (Gävle-Dala-Värmland) cup i Dala-Järna. Har alltid gillat Dala-Järna. Det var bland annat där som jag sköt min första dubbelnolla. De hade en kort konstsnöslinga (0,8km) som vi körde en kort sprint på. Vi åkte 6 varv på banan, två varv mellan varje skjutning. Ligg-stå. 

Åkte dit med väldigt avslappnad inställning. Tänkte bara köra och se hur det kändes. Ville få en positiv känsla i skyttet. Och tänkte bara åka dit, tävla och åka hem. Dock blev det lite senare start än vad jag trodde... Så fick käka min tredje frukost efter inskjutningen och hänga lite i värmestugan innan jag började värma upp. (Och köpa en macka efter tävlingen...)

Tänkte starta kontrollerat, men fan, jag har svårt för det. Körde mig inte stum i alla fall. Snabb bana. Lätt bana. En backe i början, sedan typ platt. Körde på i ett ganska bra tempo. Efter två varv sköt jag ligg. Offensiv mellan skotten. Kändes som jag var för offensiv och att det var nära bom. Fick höra efteråt att skotten satt i stort sett mitt i allihopa. Skönt. Mamma var med och filmade, både åkning och skytte och liggserien gick på 29 sekunder stav-stav. Riktigt bra! 16 till första skott, inte så bra, men som sagt, jag var offensiv mellan skotten. Körde på i samma tempo på mittenvarven, fokuserade i ståskyttet. Efter fyra träff hör jag speakern säga "riktigt bra skytte på Anna Wikström, får se om hon håller ihop det". Lyssnade klart, fokuserade om och satte dagens tionde träff. 0-0! Skönt! 27 sekunder stav-stav. Ingen omöjlighet att kapa 1 sekund till första skott (12 sek idag) och 1 sek i den paus jag gjorde innan sista skottet. Vill ligga på typ 30 i ligg och 25 i stå. Då är jag nöjd. 56 sekunder totalt idag. 10 träff. Det är jag nöjd med!!

Köttade allt jag hade sista två varven. Kroppen svarade. Orkade hålla ihop det hela vägen in i mål. Kändes helt okej. Mycket bättre än förra helgen i alla fall. Men det är svårt att säga på ett så kort lopp på en så lätt bana. 

Got just what you came for... Alltså, fullt skytte för första gången denna säsong! Skönt! Det var det jag åkte dit för. Blev 2:a, 9 sekunder efter Chardine. Lite närmare henne än förra helgen, ett steg i rätt riktning. Fortfarande en bit efter, men kan jag verkligen hoppas på mirakel när det gäller min form?

Noterade 196 i maxpuls idag också. Satte ju ny maxpuls på maxtestet i oktober, 197. På tävling var jag inte över 195 förra året och bara en gång året innan. Kanske det håller på att hända något i kroppen ändå...
Jag och Chardine är glada efter målgång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0