Lite sliten

Har haft en period med mycket mer träning än vad jag är van och det reagerar kroppen på. Senaste dagarna har varannan dag varit riktigt jobbig och varannan dag känts jättebra. Idag var en riktigt jobbig dag så det var skönt att bara ha ett pass med fokus "samla överskott". Ska nämligen åka TjejVasan imorgon, och då kan jag behöva lite överskott. 
 
Idag körde jag lugnt skate, det blev väldigt lugnt då kroppen var väldigt trött. Sköt gjorde jag också och det gick väldigt bra i alla fall. Började med fyra serier på papp då inskjutningen var sådär och jag orkade inte skjuta in mer än fyra serier. Båda liggserierna så blev det två hål i tavlan, ett med fyra skott och ett dåligt skott. Men alla med klar marginal träff, fick dock skruva tillbaka hälften av vad jag skruvat på inskjutningen. Men riktigt skönt att se så fina träffbilder på komb. Blir annars väldigt mycket skytte på fallmål under vintern och då vet man ju oftast inte helt säkert om man skjuter mitt i eller kant in. Fortsatte fint i ligg, även på fallmål och lyckades med konststycket att skjuta 100% träff (denna gång med min ordinarie rem...) I stående fungerade det också fint och med 90% i stå så blev det 95% träff totalt, och det är jag väldigt nöjd med. 
 
På eftermiddagen står vila på schemat och imorgon ser jag mycket fram emot att åka 3 mil mellan Oxberg och Mora, hoppas på en lika härlig folkfest som förra året och en lite bättre tid, fast det kan ju bero mer på föret än på formen så man vet aldrig. Jag tror att det kommer bli roligt i vilket fall som helst, och det är ju alltid lite roligare om det känns bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0