Sundsvall

Nu befinner jag mig i Sundsvall där det avgörs Swecup 7-8 i helgen. Distans och jaktstart står på programmet. Riktigt kul ska det bli! Förra gången jag körde det upplägget vann jag distansen med 3,5 minut och fick då starta 1,45 före tvåan i jaktstarten. Känns som att det kan bli svårt att upprepa det, men vore roligt att inkassera lite poäng i Swecup då jag missade nr 5-6 när jag var i Estland. 

Idag åkte jag från Östersund direkt efter lunch, åt direkt teatern öppnade vid 11, och kom fram till Timrå friluftscentrum lagom till officiella träningen kl 14. 

Körde min upptakt och sköt fyra gånger. Det blev alla träff, fick dock jobba hårt för att få ner prickarna. På något sätt är det så skönt när man verkligen jobbar sig till nollorna, fast...det är rätt skönt när skyttet känns så fantastiskt stabilt att man inte kan bomma också! 

Åkningen kändes bra, men inte topp. Fortfarande sjukt osäker på formen. Har verkligen ingen aning om hur fort jag kommer åka i helgen. Varken jämfört med själv tidigare under säsongen eller jämfört mot mina konkurrenter. Det blir med andra ord riktigt spännande imorgon!! Och roligt, riktigt roligt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0