EM-sprint

Ny tävling idag, sprint. Hade sänkt mina förväntningar rätt rejält och dessutom har jag haft jobbigt att återhämta mig efter distansen. Så det var lite tunga ben, men ändå bra mycket bättre än i förrgår! Tror att det var mycket nerver som gjorde mina ben extremt tunga på distansen. Idag kunde jag åka mer avspänt, vilket gjorde att det kändes mycket bättre och att det bara var hälften så långt var också väldigt skönt! Så ja, åkningen var helt ok. Jag har ju helt tappat den form jag hade innan sjukdomen, tyvärr. Inte heller nått upp till den form det kändes som jag hade på gång i Dala-Järna för en vecka sedan. Men det kändes helt ok idag ändå. 
 
Skyttet var bra! Det blåste väldigt ojämnt, ibland nästan vindstilla, ibland stormvindar like the day before yesterday. Blåste mycket när jag kom in på ligg så fick skruva rejält. Satte fem fina träffar, kunde vara hyfsat offensiv. I stående blåste det lite, men inte så det störde. Började bra med tre träff. Sen kom en estniska in och det började skrikas som fasen på läktaren för varje av hennes träffar... Tänkte att jag ska bara fokusera på mig själv och sen bommade jag. Typiskt. Träffade som tur var sista och 0-1 är jag nöjd med. 
 
Jag var nöjd med mitt lopp när jag kom i mål. Jag hade gjort allt jag kunde, skjutit bra, åkt så fort jag kunde, pressat mig själv över gränsen i sista backen. Sen såg jag att jag var låg 34:a. Med startnummer 36. KUL! Men strax efter mig kom startnr 43 i mål och då räknade jag ut att jag borde ändå ha 9 personer bakom mig, 70 startande, 60 får gå jakten. Så då blev jag lite lugnare. 
 
Men det känns så jäkla stört att jag ska vara nöjd med en 56:e plats. Det är inte bra, det är inte bra alls. Men jag gjorde verkligen allt jag kunde idag och det räcker inte med ett "ok" lopp på den här nivån. Jag måste vara i toppform och göra ett riktigt bra lopp för att det ska se bra ut i resultatlistan. 
 
Det är tråkigt just nu, men det gör mig väldigt taggad att träna hårt tills nästa säsong! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0