EM!

Söndag kväll kom det efterlängtade telefonsamtalet - jag ska få representera Sverige i en internationell tävling igen! De senaste två åren har alla samtal varit negativa så det var en otrolig lättnad att äntligen få ett positivt besked! 
 
EM har varit mitt stora mål den här vintern och nu har jag tagit första steget - jag är uttagen! 
 
Tyvärr har uppladdningen störts av en sjukdom, har inte varit riktigt dålig men den var seg. Fem dagars ofrivillig vila innan jag igår kunde börja röra på mig igen. Kroppen svarade positivt och idag kändes det till och med bra att köra en timme klassiskt. Skönt! Verkar ha vilat mig i skytteform också, ännu skönare! För andra dagen i rad sköt jag 93% träff i ligg och 97% träff i stå. 
 
Jag hoppas att kroppen kommer fortsätta svara bra på träningen så jag härifrån och framåt kan få optimala förberedelser inför mästerskapet. Det är aldrig positivt med en sjukdom, men jag får göra det bästa av situationen och om skytteformen håller i sig så kan det bli riktigt roligt. 
 
Eller ja, oavsett så kommer det bli riktigt roligt! Jag har väntat och längtat efter att få tävla internationellt igen, det var två år sen senast. Det känns otroligt skönt att få chansen och jag vill verkligen ta den och visa vad jag kan. Då öppnas fler möjligheter, framförallt inför nästa säsong då mina chanser att köra IBU-cup i år redan är borta. 
 
Jag är otroligt lycklig över detta och ser mycket fram emot mästerskapet! Vi är ett riktigt härligt gäng som åker iväg så förutom tävlingarna så kommer vi också ha det roligt! Wop wop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0