SM-brons!!

En mycket bättre dag idag när SM distans stod på programmet! Tilläggsminuter för varje bomskott, ligg-stå-ligg-stå. 

Kändes hyfsat bra i kroppen från start. Toppenskidor. Åkte kontrollerat. Kändes bra i skyttet. Ett dåligt skott i första. Ingen vind att tala om. Andra varvet gick fortsatt bra. Kändes bra i ståskyttet också men efter fyra träff så kom jag på att jag skulle skjuta sista skottet. Aldrig bra att komma på det... Huvudet ville ta om men fingret ville skjuta. Fingret sköt och det blev bom. Onödigt. Tredje varvet var sämre, kändes bra på platten men tappade trycket uppför. Mycket bra fokus i andra ligg och efter målgång visade pappa mig träffbilden, fyra skott mitt i och ett skott på norskringen klockan 2. Stabilt och perfekt. Fjärde varvet var jobbigt men kändes bra även i sista skyttet, stabilt. Dock drog jag ut ytterligare ett sistaskott. Jag var påväg ut på banan redan när jag sköt så blev dåligt jobb, vilket resulterade i en knapp bom. Lite surt, men jobbet måste göras, annars blir det bom. Fick ut på sista varvet höra att jag körde för brons, vilket gjorde att jag fick tillbaka mycket krafter och kunde göra ett sånt där härligt spurtvarv som jag kunde för några år sedan. Sista gången upp för backen körde jag på stenhårt från botten, gick mig stum efter halva men försökte hålla trycket. Hann tänka att jag hoppades att jag inte skulle vara så stum att jag inte orkade ta mig runt kurvan, tog det säkert och åkte runt. Helt slut när jag kom i mål, hatkärlek till den känslan! Illamående, ont överallt... Ja ni vet... När jag blivit människa igen och skulle byta torrt så började det gå upp för mig - jag hade tagit min första senior-SM-medalj! Jag var trea! Jag tog brons! Då blev jag så glad och lycklig! 

Jag är nöjd med mitt lopp idag, framförallt med resultatet. Helt okej skytte, 1101, helt okej åkning, bra i början och slutet. Inget topp-lopp men såå skönt att känna att jag är med och fajtas om bra placeringar. Det ger mig så mycket! 

Ikväll ska jag njuta av att vara bronsmedaljös!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0