Supernöjd

Otroligt rolig dag!!! Var verkligen enormt sugen på att tävla och glad. Under hela uppvärmningen kände jag bara "kan jag inte få starta snart??", så sugen var jag på att tävla! 

Inte optimal dag innan start, glömde vapenvisitation, stod länge i toakön så blev kortare uppvärmning än planerat. Men det var som att allting skulle gå min väg idag, oavsett. 

Ville bara åka och lita till min form och förmåga, men samtidigt vara offensiv. Jag vet inte hur offensiv jag var, det var svårt att åka idag. Ojämnt underlag, isfläckar på vissa ställen och en väldigt speciell bana. Korta uppförsbackar men inte så mycket vila nedför, det gick upp och ner hela tiden. Så åkningen kändes sådär, vet inte om det berodde på att det var knepigt före, eftersom formen känts så bra på slutet. Jag hade placerat pappa ute på spåret idag och ge tider, fick positiv tidsangivelse på första varvet, trots att det hade känts sådär. Så det var skönt. 

Har haft problem med synen igår och idag, när det är så kallt (och som idag när det snöade) så näst intill fryser min lins, så fick blinka ordentligt under hela loppet för att över huvud taget se någonting. Men lyckades blinka till mig tillräcklig syn för att se i skyttet, kändes bra men blev tyvärr en bom i ligg. Andra varvet gick bättre än första, men det var svårt och jobbigt att åka. Kändes väldigt bra även i ståskyttet (efter x antal blinkningar...) men antagligen en kant ut på första skottet, tråkigt nog. Men jag var offensiv och satte resten (troligtvis kant in på sista). Två bom totalt, godkänt men inte bra. Men fick ut på sista varvet höra att jag ledde med 8 sekunder, skönt att höra men ville verkligen kämpa hela vägen, förlorade ju en Swecup-seger på sista varvet senast det begav sig. Fick en bit in på andra varvet se ryggen på Anna ST, som enligt pappa var min största motståndare på spurtvarvet, hon startade 30 sekunder före. Blev lite förvånad men kändes bra. Det var ett svårt och jobbigt spurtvarv, med tanke på underlaget...och så hade det börjat snöa rätt rejält. Dessutom såg jag ingenting på det högra ögat... Det var bara att försöka stå på benen och åka så fort det gick. Jag tog in på Anna och kunde åka om. I mål blev avståndet 32 sekunder, vi var etta och tvåa. 

Enormt skön seger!!! Det blev ännu ett "bra lopp", precis som alla andra lopp jag gjort i år, men denna gång räckte det mycket längre än alla andra lopp jag gjort! Jag vet att jag kan skjuta bättre och åka bättre, när jag gör ett "perfekt" lopp, men det var otroligt roligt och härligt idag! Jag är supernöjd!!

Noterbart: tappade linsen på sista varvet, den låg dock kvar i ögonvrån. Och detta var min första Swecup-seger som senior! Jakt imorgon, kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0