En dålig dag

SM-sprint idag. Solen strålade från en blå himmel. Det var varmt och näst intill vindstilla. 

Jag gjorde en helt okej inskjutning och uppvärmningen kändes bra. Vi startade sent, 15.20.30 pep det för mig. Det var seg snö att åka på. Jag var inte den enda som tänkte "har jag dåliga skidor?" Det hade jag inte. Snön var seg. Jag ville starta offensivt och det gjorde jag. Kände tidigt att jag inte hade dagen formmässigt. Men jag körde det jag hade, varje backe. Bra fokus i skyttet. Skruvade 3+1 knäpp i ligg, satte fem träff. Kändes halvbra men det var klara träffar, skönt. Fick höra att jag låg tvåa. Coolt. Andra varvet var ungefär som första, jag körde allt jag hade men kroppen svarade inte riktigt. Bra fokus även i stå. Träffade två. Sen tänkte jag kanske kan jag skjuta 0-0. Fokusera om, fokusera rätt, träffade två till. Tanken kom tillbaka, jag kan skjuta 0-0. Fokuserade rätt igen, och sköt 0-0! Så otroligt skönt. Fortsatte kämpa hårt. Första gången jag åkte förbi pappa låg jag 4:a med 7 sek till pallen. Inte ens när jag fick höra det kunde jag växla upp och köra fortare. Sista varvet var riktigt dåligt, inget tryck i kroppen. Blev tillslut 7:a. 

Jag är ändå nöjd, för jag gjorde det bästa jag kunde! Men jag önskar förstås att formen var lite bättre. Hoppas att grundformen ändå är bra och att jag bara hade en dålig dag. Imorgon är det jaktstart och det ska bli kul. Det är tätt upp, kommer få en bra rygg imorgon som jag hoppas jag kan hålla och sen skjutformen... Absolut ingenting att klaga på! Liggträffar i stå, sex nollor i rad på tävling. Känns riktigt skönt! 

Nu är jag så trött i kroppen som man kan bli. 17 minuter i den röda zonen och snittpuls 92% på tävlingen. Puh. Har ont överallt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0