Hej igen!

Det har ekat tomt här ett tag. Det har det gjort i min träningsdagbok också. Efter säsongen slutade så började vår viloperiod. Jag tränade inte så mycket och bara sånt jag var sugen på. Det blev fjällturer på påsk, några joggingturer samt lätt styrka. Körde även lite ploj-tävlingar i längd, Åre XCO och Fjällsprinten. Kul!
 
Blev tyvärr förkyld där emellan och hade segt att komma igång med träningen när nya träningsåret startade. Några veckor senare åkte jag på halsfluss och fick käka penicillin. 
 
Men för 1,5 vecka sedan vände det. Jag åkte med Team Skididrott och några till, till Mallorca på läger och där fyllde jag träningsdagboken rejält. Ett riktigt härligt läger med ett riktigt härligt gäng! Har varit perfekt träningsväder, inte 100% sol som man kanske tror att det ska vara där nere. Lyckades i alla fall med en snygg cykelbränna på låren och en snygg sport-bh-bränna på ryggen. Som jag brukar se ut! Hehe.
 
Jag har även praktik i skolan, är med Pär Svärdfeldt på skidskyttegymnasiet i Östersund. Har varit där i fyra veckor nu och har två veckor kvar. Får träna en del på arbetstid med gymnasiet men hinner inte alltid träna två pass om dagen, som man borde. Men praktiken är riktigt kul! Och när jag går på sommarlov så kommer det bli desto mer träning. 
 
Jag har bytt tränare eftersom min förra tränare är mammaledig och har numera Anna Maria Nilsson som är ny universitetstränare. Det känns bra, och jag kommer fortsätta ha samma upplägg som förra året med min mentala tränare som rådgivare i träningen eftersom min och hennes träningsfilosofi är väldigt lika och jag tror att den träningen är den bästa för mig. Men kommer träna mest med universitetslaget och även med landslaget som har samma upplägg som universitetet. Skönt med många att träna med! 
 
Blev en ganska lång uppdatering nu, men nu ska det inte dröja lika länge till nästa uppdatering!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0