Trysil

I helgen befinner jag mig i Trysil med Region Gävle-Dala's skidskytteförbund. Det är mina klubbisar från Mora Biathlon samt från grannklubbarna Lima, Dala-Järna och Älvdalen. Riktigt trevligt! 
 
Trysil bjöd igår på en fin 5km-slinga i ett annars helt bart landskap. Under natten kunde vi höra regnet smattra mot taket och idag var spåren inte alls lika bra som igår. Mycket smalare och mycket bark som kommit fram. Tyvärr! Men jag är fortfarande väldigt lycklig över att få åka på snö utomhus så jag är så himla glad att jag bestämde mig för att följa med på det är lägret!
 
Idag gjorde jag något jag har längtat efter - skateintervaller med skytte. På snö. Utomhus. Det är det jag tränat hela året för. Det jag älskar att göra mer än något annat. Det var inte lika roligt som jag förväntat mig då både benen och liggskyttet strejkade. Men ändå det jag älskar mest. Tar med mig att jag satte 97% träff i stå. Och något som jag var spänd över - hur skulle tekniken funka med gevär på rygget, i hög fart? Jag tror det fungerade bra! Det kändes riktigt bra! Blir lite stressad ibland och glider inte ut på skidorna men det är något jag är medveten om och jobbar med. Så jag hoppas det ska fungera bättre och bättre. 
 
Hoppas snart att mina stumma ben slutar att vara så jäkla stumma. Imorgon drar jag vidare till Idres konstsnöslinga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0