Torsby

Det har blivit tid för årets tunnelläger. Har hunnit med två dagar i Torsby och lika många pass i tunneln. Kör bara skate i tunneln så blir bara ett pass om dagen där inne. 

Idag började jag med ett klassiskt intervallpass utomhus på rullskidbanan. Kombade också. Det gick sådär. Fick verkligen kämpa för att få till ett bra pass. Stressade i åkningen i början, det gick bättre när jag åkte ut mer. Men behövde köra en "final climb" till toppen på rullskidbanan för att komma upp i röda zonen. Helt ok skytte i alla fall, över 90% i både ligg och stå. 

På eftermiddagen blev det ett skatepass i tunneln. Körde A1 med lite inslag av både impulser, benskate och andra gå-på-snö-grejer. Balansera på en skida, åka med en stav. Filma teknik. Allt. Kändes lite tråkigt att inte ha något kvar till kommande pass men då ska jag fortsätta fokusera på tekniken, få den att sitta i ryggmärgen inför kommande hårda pass. Kommer inte köra något mer hårt pass i tunneln, mest för att jag måste köra med lungplus (luftventilerare) och då får jag inte upp pulsen ordentligt. Men också för att jag snart kommer gå på snö utomhus. Så då nöter jag lugn skidåkning i tunneln med fokus teknik. Så kanske det sitter tills nästa hårda pass på snö! 

Tyckte jag såg bra ut på teknikfilmerna. Snygg utbakad fläta. Nej, jag skojade bara. Tekniken såg bra ut. Framförallt på fyrans växel. Åh, det är fantastiskt att se sig själv träffa så underbart bra! Nu är ju inte mitt öga det mest tränade för att se teknik-detaljer, ska försöka få upp filmerna i dropbox innan internet är slut för månaden, kan använda upp allt jag har och så får vi ser hur långt det räcker... Kanske finns något öga där ute i cyberspace som kan hitta någon ytterligare detalj jag kan jobba med. Har vissa saker som jag själv sett, små grejer men kanske viktiga. 

Älskar snö i vilket fall!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0