Rullskidskytte-SM

Sitter just nu i bilen påväg norrut i Sverige, med destination Boden, där det i helgen arrangeras rullskidskytte-SM. Distans och sprint står på programmet lördag och söndag.

Skönt att åka upp redan idag. Det är en lång resa. 3,5 timme från Trondheim till Östersund, där jag mötte upp pappa och käkade lunch. Nu är det ca 4,5 timme sen vi åkte därifrån och vi har ca 2 timmar kvar. Trodde vi skulle komma upp i tid idag men vi har tagit det lugnt med många pauser, både för att sträcka på ben och rygg, kissa och fylla på vattenflaskor. Och fylla på med energi! Gäller att ladda upp inför helgen!

Jag är väldigt sugen på att tävla. Formen har inte känts så bra som jag velat på slutet, så jag har inte så höga förväntningar på tävlingarna. Men man vet aldrig, formen är oförutsägbar! I vilket fall som helst ska det bli jättekul att tävla! Det är ju det bästa jag vet så jag ser fram emot att få vara lite nervös, få testa mitt skytte i tävlingssituation och få köra järnet på spurtvarvet! Jag hoppas såklart på att kroppen ska kännas bättre än sista veckan men som sagt, har låga förväntningar så förhoppningsvis kommer jag bli nöjd med det jag presterar. Har annars lätt att ställa för höga krav och bli besviken.

Nu blir det middag i metropolen Arvidsjaur!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0