Omväxling förnöjer

Efter en säsong med överlag bra skytte och dålig åkning så blev det idag helt tvärt emot. 

Hade en fin inskjutning som vanligt, en seg uppvärmning. Men när jag drog iväg uppför första långa backen så kändes det bra! Oväntat! Hade en bra känsla hela första varvet, kändes som jag hade grymma skidor!! Vädret var lite ostabilt idag, växlade mellankräksnö och sol. 15 minuter innan start började det kräksnöa och då vi hade två killklasser före och jag startade först i damseniorklassen så fick jag spåra två sträckor som killarna inte åkte. Lite drygt. Men tänkte att det blir kanske inte så stor skillnad mellan mig och 14:e och sista dam i klassen... Svårt att veta hur stor skillnad det är... 

Sköt offensivt. Kanske för offensivt. Blev tre bom. Kollade upp mitt i serien, blåste lite. Skruvade. Vet inte om det hjälpte. Låg klockan nio idag också. Skitknepigt!! Tuffa straffrundor. Tufft mittenvarv, mest mentalt, kroppen var okej. Började bra i stå med tre träff. Kändes hur stabilt som helst. Slarvade bort fjärde skottet lågt. Fick ta om till sista. Slängde bort det också. Så dåligt. Inte alls fokuserad på rätt saker idag. 

Ni vet att man brukar säga att man presterar som bäst när man inte tänker? Idag tänkte jag. Otroligt mycket. Och jag kunde inte prestera. Gjorde ett bra spurtvarv i alla fall, tryckte på mer och mer ju närmare krönen jag kom och ville testa formen lite. Svarade helt okej. På den nysnöiga delen av banan (det var förresten sol sista varvet) åkte helgens segrarinna om mig, tappade lite över det krönet men kunde tända till och tappade inte alls mycket mer på henne mot mål. Skönt! Ser kanske inte så bra ut i resultatlistan men hoppas att nysnön gjorde några sekunder emot mig i alla fall. Vill behålla den här känslan i åkningen inför avslutningen på säsongen, då hoppas jag att jag kan prestera så bra som jag vill. Dock väldigt tåkigt att skyttet ska falera när åkningen för en gångs skull känns bra, men hoppas det var en engångsföreteelse, brukar ha en skyttedipp i det här skedet av säsongen, brukar också kunna fokusera om och avsluta bra. Hoppas på det!! 

I vilket fall har det varit en riktigt rolig helg, trots att jag inte fått med mig några roliga resultat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0