Underhålla formen

Jag ska prova på något nytt de kommande veckorna. Nämligen att istället för att träna på under två tävlingsfria veckor, bara underhålla formen med lätt träning. Det är Å som styr och jag tycker det ska bli spännande att se vad det ger för effekt. Jag är van att träna på när det är tävlingsfritt men tror på Å när hon säger att för mycket träning förstör formen och tror på henne när hon säger att med min träningsbakgrund så klarar jag att hålla under en längre period under vintern. Jag tror inte på att träna för mycket under säsong men nu ska jag inte träna mycket alls kommande veckor. Som sagt, det blir spännande att se hur kroppen reagerar på det. Jag vet att jag hade en riktigt bra träningsperiod den senaste månaden och målet med den var ju att hålla formen i fem veckor. Hoppas jag lyckas! Och att formen stiger ytterligare några snäpp till nästa tävlingshelg! Det hade varit så kul att få känna sig i form!
 
Dagens underhållande träning var på förmiddagen klassiska intervaller. Det gick helt okej. Kroppen kändes inte jättebra men bra puls så hjärtat fick jobba som det bör. Även lungorna fick sig en omgång! 
 
På eftermiddagen skulle jag skjuta och åka skate. Började med kombtest, försökte åka tekniskt riktigt hela vägen, men oj så stum jag blev. Bara av att åka runt skjutvallen!! Då kände jag bara... Aldrig mer A1 skate efter klassiska intervaller! Borde ha sprungit istället... Men jag ville skjuta och det gick ju ganska bra i alla fall. Fick verkligen jobba för att få ner prickarna, lämnade några kvar men klarade mig över 90% totalt vilket är godkänt. Blev en väldigt kort runda efter jag lämnat geväret, mina stumma ben sa emot och jag hörde Å's röst i huvudet som sa att jag inte får träna för mycket. 
 
Imorgon blir det en lugn dag på mina klassiska skidor.
 
Följ min blogg med Bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0