Tävlingssug

Träningen flyter på enligt plan. Har tränat bra i 2,5 vecka efter Piteå, kändes väldigt bra i början men sen har det känts sämre ju mer jag tränat. Men det är inte så konstigt. Den här veckan släpper jag lite på träningen. Ska tävla på fredag i Lima, det blir en rolig tävling och ett utmärkt tillfälle att känna på formen. Det har som sagt gått enligt plan (dock med vissa små justeringar när det var svinkallt ute och jag istället tränade inne) så jag har gott hopp om att formen kommer infinna sig, om inte på fredag så förhoppningsvis till nästa helg när det är nästa Swecup i Sundsvall. Ser väldigt mycket fram emot att tävla igen i alla fall, det var ju så längesen sist! Men det har också varit välbehövligt för mig att ha en tävlingsfri period där jag kunnat hitta tillbaka till en bra känsla utan stress att prestera och jobbat upp ett tävlingssug igen. Har nästan alltid tävlingssug men just nu är det extra stort! 
 
I morse körde jag ett längre pass klassiskt. Började med 12 varv runt vallen och kunde summera mitt första pass över 90% på väldigt länge. Har inte kunnat skjuta så mycket som jag velat när det varit så kallt heller. Men men. 95% träff idag, riktigt skönt att få skyttet att stämma efter en lite sämre period. 
 
Imorgon står ett tufft intervallpass på schemat. Hoppas skyttet stämmer bra då också! 
 
Sedan väntar hemresa och en helg i Mora med familjen. Det ser jag fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0