Inte bra

Fick inte alls några positiva svar från dagens tävlingar. Vi körde en väldigt kort sprint på förmiddagen och en kort jaktstart efter lunch. Sprinten gick ändå helt okej. Ett slarvskott i ligg men annars fullt. Helt okej åkning. Inte lika bra som igår, drog på mig en del mjölksyra ändå. Trodde det skulle kännas bättre, därför jag åkte det jag hade i sprinten. Gav inte så mycket, jakstarten var mer en masstart, fast ettan i sprinten fick stata 15 sek före, tvåan 10 sek före och trean 5 sek före. En väldigt tajt jaktstart. 
 
Jag blev trea i sprinten. I jaktstarten startade jag kontrollerat och ville få till bra skytte och få fina ryggar sedan. Men det gick inte alls enligt plan utan jag sköt riktigt dåligt i ligg, 1-3 och åkte riktigt dåligt, mestadels ensam. Idag var en sån dag när jag verkligen kände hur tekniken brast, jag var totalstum och kunde verkligen inte åka bra. Stod typ still uppför. Ståskyttet fungerade bra ändå, det enda positiva från dagen. Sista skottet var en halv centimeter från att ge mig 100% i stå idag, men tyvärr. Det var ändå försent att rädda upp dagen då, men hade varit en liten tröst om det blivit träff. 
 
Vilken tur att jag åkte så dåligt på en tävling som inte betyder ett skit... Sparar årets bästa lopp till SM om två veckor. För det hade varit riktigt skönt att få till ett riktigt bra lopp innan säsongen är över. Har inte haft något riktigt bra lopp än i år. Några lopp har varit bra, men de flesta väldigt dåliga. Men det gör bara att jag är ännu mer taggad på att träna bra i sommar och komma tillbaka nästa vinter, starkare än nånsin! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0