Läger

Befinner mig nu på Mallorca, närmare bestämt hotell Piscis i Port d'Alcudia där jag för tredje året i rad sparkar igång träningsåret med rejäl mängdträning, mestadels i cykelsadeln där timmarna rullar på i en rasande fart. Speciellt här nere i värmen och i de fantastiska miljöerna. Vi kom hit i måndags, jag reser tillsammans med Team Skididrott. Ett riktigt härlig gäng som jag är jätteglad över att få träna med! I år blir det tyvärr nog inte så mycket mer än den här veckan i och med min flytt till Norge, men denna vecka har varit enormt bra! 

Jag tycker träningen har fungerat riktigt bra, kroppen har varit med mig och timmarna har rullat in. Vi har hittills bara kört lugna pass men imorgon ska vi dra på med ett hårt pass. 

Förutom underbara träningstimmar så har vi haft det trevligt i solstolarna och på kvällarna, ett helt perfekt läger. Vi har haft otrolig tur med vädret, varmt och soligt varje dag. 

Tyvärr är det nu bara tre pass kvar på detta läger för min del, då jag måste hem och fortsätta min praktik. Lite ångest för hur kallt det kommer kännas hemma, men ändå glad att det inte är Östersund jag åker hem till. Bor för tillfället hemma hos föräldrarna i Mora, där jag har min praktik, innan jag ska flytta till Trondheim för att träna där under resten av träningsåret. Ett riktigt spännande äventyr som tar sin början om lite drygt en månad! Det ser jag väldigt mycket fram emot!

Nu ska jag jobba lite, min hud är lite för röd för att vistas i solen idag, gårdagens chansning att gå ner på spf15 var inte lyckad. Fortsätter med spf30...
Cap de Formentor, en av många otroligt fina platser/turer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0