Börjar falla på plats

Sista intervallpasset innan tävlingspremiär är avklarat. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig och såhär i efterhand skulle jag nog ha valt att träna denna vecka på annan plats än Trondheim. Snön här är klart osäker och var nog lite för optimistisk som trodde att det skulle vara åkbart så snabbt. De säger fortfarande att det ska vara åkbart imorgon, men jag tvivlar... 
 
Blev alltså löpning idag. Inte optimalt men hellre löpning komb än skidåkning utan komb. Fick bra svar i skyttet, liggskyttet som varit lite osäkert var idag säkert! Så det var skönt! Ståskyttet är jag inte orolig över även om jag hade en dålig serie idag... Inte bra... Men har varit så stabil i stå hela året att en serie inte spelar någon roll i det långa loppet.
 
Jag har varit lite orolig över mina känslor inför tävlingspremiären. De har inte varit på samma nivå som tidigare. Men idag under nedvärmningen så pratade vi om Sjusjøen och jag bara kände hur känslorna sköljde över mig, kände i varje del av kroppen hur mycket jag längtar dit och till tävlingspremiär! Kunde inte låta bli att le och kan inte låta bli nu heller. Nu känner jag igen mina känslor. Ren och skär lycka över att snart dra igång säsongen. Det är det jag har tränat för hela året och nu är det så nära. Och känslorna är på rätt plats. Saker och ting börjar falla på plats alltså! 
 
Men nästa vecka ska jag tänka efter både två och tre gånger innan jag bestämmer mig för vart jag tränar. Att den här veckan inte blev som planerad gör inte så mycket men veckan innan våra uttagningstävlingar vill jag att mina förberedelser ska gå enligt plan. Det är viktigt för mig. (Även om jag behöver tränas på att saker inte går som jag tänkt mig...) Som tur är så har jag dubbla boenden från måndag så jag kan välja om jag vill träna i Trondheim eller Östersund. Och fortfarande bo HEMMA. Så najs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0