Masstart

Blir en kort uppdatering nu då det snart är min tur att köra igen! Sitter i bilen påväg hem till Trondheim.

Jag är ännu mer nöjd med dagens lopp! Det var mycket som var bättre som jag tar med mig. Finns fortfarande mycket att förbättra men det är tidigt på säsongen och väldigt många tävlingar kvar!!

Åkningen kändes bättre idag. Det var egentligen bra, förutom långbacken. Långbacken var fruktansvärt dålig, åtminstone de två-tre-fyra(?) sista gångerna. Men överallt annars kände jag mig relativt stark och bra. Orkade gå mycket mer på trean idag och där är jag fan stark!!

Jag vågade vara offensiv i skyttet idag! Var tyvärr för offensiv på två liggskott och sen måste jag ha haft en kant in i stå igår då det blev en kant ut idag... Skjuttiderna 31-31-30-25 är jag ganska nöjd med. Tre bom alltså, 1110. Godkänt.

En 40:e plats idag. Slog alltså en del tjejer från A-heatet. Hade varit intressant att gå där. Men förhoppningsvis kommer det fler chanser att få gå mot riktigt starkt motstånd man-mot-man-tävlingar!

Tycker detta har varit en godkänd premiärhelg för mig, men jag är ganska övertygad om att jag kan åka fortare med fler race och kanske framförallt när vi kommer in i december-januari. Jag har aldrig varit i form i november, okej, en bra tävling har jag haft i november på de senaste sex säsongerna... Men varför inte vända den trenden nästa helg?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0