O-ringen

Träningstimmarna rullar in som de ska! Har fortfarande mycket att önska när det kommer till "form" men har tro på att den träning jag har genomfört kommer att göra att formen kommer...när den ska komma! Och det är inte första veckan i augusti...
 
Förra veckan spenderade jag i Arvika, där O-ringen 2017 gick av stapeln. Det var 9 år sen senast jag sprang 5-dagars och det var lika roligt, om inte roligare, denna gång! Jag tycker verkligen orientering är superkul. Hade jag varit en bättre löpare och en sämre skytt hade jag helt klart satsat på orientering! Men nu kan man inte stoppa Paris i en flaska heller...
 
Eftersom jag la av med orientering för typ 10 år sedan så anmälde jag mig i Damer 21 Motion, vilket visade sig vara den perfekta klassen för mig! Det var perfekt svårighetsgrad, utmanande men överkomligt, det var bra motstånd vilket gjorde att tävlingsmänniskan i mig vaknade till liv och när jag dessutom lyckades vinna etapp 2 så var veckan fulländad! Bommade alldeles för mycket dag 1, 3 och 4 (ca 15-20 minuter bomtid) och var väldigt trött i benen sista dagen. Så jag lever på min etappseger dag 2 och tar med mig en otroligt rolig vecka, en längtan till nästa år och riktigt bra hårda pass!!
 
Nedan visas mina banor med mina inlagda gps-rutter från alla etapper, riktigt kul (och frustrerande) att se i efterhand. Man lär sig mycket (av sina misstag). Dag 2 gick jag i stort sett rätt hela vägen. Bommade en stig bara och sprang förbi en sten, men förlorade inte alls mycket tid och det gjorde inte så mycket när segermarginalen var 4 minuter... Kartorna ska vara i ordning.
 

 
Befinner mig nu i Trondheim dit jag flyttat på heltid! Känns otroligt bra, jag trivs verkligen som bäst här! Kroppen börjar kännas bra igen så hoppas på fina träningsveckor här innan det bär av hem till Sverige om ca 3 veckor för att köra sommar-SM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0