Blöt sprint

Jag hade så svårt att ladda inför dagens tävling då jag inte hade någon koll på vad jag kunde förvänta mig. Vi fick t.ex. inte åka banan innan start. Skulle det vara löst? Hårt? Blött? Jag valde att bara lita på mig själv och "go with the flow". Att tävla i skidskytte har jag gjort tusen (?) gånger förut så det vet jag hur man gör!


Öppnade stabilt. Försökte åka tekniskt bra, bra tryck på varje tag. Undvek alla vattenpölar. (Ja, det har regnat konstant sen vi kom hit. Men jag stördes faktiskt inte alls av regnet idag. Inte på tävlingsarenan i alla fall. Annars hatar jag regnet!) Tyckte kroppen kändes helt okej på första varvet. Kom in till skytte, kollade vimplarna. Såg lugnt ut så jag körde på det nolläge jag skruvat tillbaka till efter en lite blåsig inskjutning. Bommade första skottet. Fattade inte varför. Sköt sedan säkra träffar. Åkte mitt varv i straffrundan. Ut på andra varvet kändes kroppen fortsatt helt okej. Fick två bra orangea ryggar (Team Statkraft) från långbacken och in till skytte och det var bra. Pressades i vissa partier och låg med lätt andra partier. I stående valde jag snabbt bana 30 då den såg ren och vindstilla ut. Satte fem snabba träff och kunde gå rätt ut på spurtvarvet. Visste att långbacken skulle bli tuff men krigade uppför den. Gjorde ett tappert försök att hoppa över krönet och tog med mig så mycket fart jag kunde. Gick på bra uppför nästa knix. Sen väntade det parti av banan som jag under mitt enda varv igår glömt bort. Ett rätt tufft parti ändå. Fick verkligen slita och det var väldigt skönt att se det sista krönet och kunna trycka det jag hade där. Sen var det bara att spurta i mål. 

Kände mig ganska nöjd ändå. Det var ett "ganska bra" lopp. Skyttet är jag nöjd med och åkningen var liksom helt okej. Inte samma tryck som i söndags men inte alls dåligt! Och resultatet är mycket bättre än senaste Norgecupen. Precis som i Hede förra helgen så är alla som inte är på VM med. Men hoppas att jag kan höja åkningen ett snäpp till imorgon då det väntar distans. Jag gillar distans så jag ser fram emot morgondagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0