Inställt

Vi hade precis lämnat in nycklarna till boendet, fullt tävlingsutrutade satt vi i minibussen och nåddes av beskedet att dagens tävling var inställd. 


Regnet hade tagit så hårt på spåret att det var risk för åkarnas säkerhet att tävla. 

Så otroligt trist!! Jag hade verkligen laddat inför det här loppet och var otroligt taggad på att göra en bra tävling!

Men...vädret råder man inte över och som Mattias uttryckte det: "nu slipper vi göra vapenvård i alla fall". För det är verkligen det värsta med regn... Men det var väl det enda positiva med dagens inställda tävling. Och kanske lite skönt att komma hem lite tidigare. Men inget av detta hade vägt upp mot att få tävla! Det är verkligen det roligaste jag vet och jag ångrar inte en sekund att jag åkte till Steinkjer trots väderprognoserna och allt. Det har varit en rolig helg med trevligt sällskap och en ganska bra tävling för min del igår. Jag hoppades och trodde ändå på att jag skulle köra bättre idag men nu får jag bara ladda om för att göra bra tävlingar framöver! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0