SNÖ

Sedan snart två veckor tillbaka så befinner jag mig på snöläger. Jag är ganska säker på att jag behöver väldigt mycket snövana innan jag kommer in i skidåkningen på ett så pass bra sätt att jag kan prestera på min normala nivå. Har de senaste fem säsongerna varit missnöjd med mina premiärtävlingar och något år så har jag kunnat prestera redan nästa tävlingshelg, då med en eller två veckors mer skidåkning i benen. Så i år är planen att åka skidor i en hel månad innan första tävlingen, hoppas att det ska göra att jag kan känna mig nöjd med vad jag presterar då. 
 
Jag känner att jag gör stora framsteg från intervallpass till intervallpass så jag tror mycket på det här upplägget! Idag körde jag ett riktigt bra intervallpass där kroppen svarade på ett fint sätt och med såna känslor i kroppen så längtar jag ännu mer efter att få köra med nummerlapp på bröstet!! 
 
Befinner mig just nu på Dombås tillsammans med vänner från Trondheim. Sex träningsdagar är jag här och både innan och efter är det Idrefjäll som står för skidåkningen. Hade en otroligt fin vecka där förra veckan, bodde tillsammans med Johanna Skottheim och Ingela Andersson, vi blandade stugmys och god mat med riktigt bra träning på Idres fina 4km-slinga, löpning runt fjället och på deras grymma gym. Nästa vecka får jag med mig hela mitt team från Trondheim dit, det ser jag mycket fram emot, speciellt att avsluta lägret med RACE! Nästan övertaggad på det... 
 
Jag älskar verkligen att åka skidor. Det är en helt annan känsla än rullskidor, trivs mycket bättre på snö än på asfalt. Och igår fick jag åka på långa natursnöspår, det är verkligen drömmen. Oklart dock om mina ljumskar håller med om det, har känt lite protester från dem idag faktiskt. Men blir lätt så när man har bergfäste och bara njuter av fin skidåkning. Hoppas på fler såna pass, Fjället runt på skidor i Idre nästa vecka hade inte suttit fel!
 
PS. Har ni fått med er att jag så smått börjat jobba som PT? I menyn finns länk till min hemsida (AW PT) där man kan läsa mer om träningsupplägg och tester. Hör gärna av er om ni vill diskutera träning med mig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0