5km skate

Idag tjuvstartade rull-SM med en längdtävling. 5km skate skulle avverkas på kvällskvisten på skidstadion i Östersund. 
 
Det är alltid lite speciellt med kvällstävling, det finns liksom i bakhuvudet hela dagen. Men jag tycker ändå att jag har bra strategier för att klara av nerver och sånt, men idag var jag glad att jag inte behövde skjuta denna kvällstävling. Det hade jag inte riktigt huvud för idag. 
 
Hade väl kanske inte riktigt ben för att tävla idag heller. Eller så var det huvudet det var helt fel på. Jag startade nämligen alldeles för hårt. Det var i och för sig planen också, men i den planen ingick att jag skulle återhämta mig bra i den långa nedförsbacken. Det gjorde jag INTE. Så när jag kom ner på stadion igen så var jag helt slut och stum i hela kroppen. Jag är ändå nöjd med känslan jag hade på första varvet idag, hade jag haft samma tryck även på andra varvet så hade jag varit nöjd med dagen. Men jag hade allt annat än bra tryck på andra varvet, det var verkligen en plåga att åka då (värre än vanligt). 
 
Så jag är inte nöjd med dagen, men inte helt uppgiven. Jag tycker ju att det går för sakta för att jag ska vara nöjd, men gillade ändå känslan jag hade på första varvet idag. Och även om 5km skate är kul så gillar jag skidskytte klart bättre. Och det är skidskytte det ska handla om resten av helgen. Så det ska jag ladda om för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0