Decemberformen

Jag är så himla nöjd med dagens lopp! Jag har fortfarande en hel del kvar till den riktiga formtoppen men OJ vilken skillnad det är på decemberformen jämfört med min kassa november-form! 

Jag var orolig för hur deb brutala gårdagen skulle påverka dagens lopp, men det var inte så farligt som jag trodde. Har försökt göra så lite som möjligt mellan tävlingarna för att spara alla krafter till dagens 6km. Och det behövdes. För dagens 6km tog ungefär lika lång tid som 7,5km brukar ta. Lika tungt före idag alltså. Eller, inte riktigt. Inte riktigt lika djup nysnö på sista varvet som igår. Och känslan under skidorna var bättre. 

Eftersom det bara var 6km så var det inget att spara på från start. Kändes bra uppför första backen och sen kommer en nedförsbacke följt av ett parti med treans växel. När jag skulle trycka på på trean så kände jag att jag var nog rätt seg idag ändå. Så jag sa till mig själv: "okej, det är såhär fort jag kan åka idag. Hoppas det är fort nog!" 

Och nog var det det. Fort nog för att jag skulle vara nöjd. Men känns väldigt bra att jag har ytterligare en växel. Hoppas innerligt att den växeln heter "januari-formen" och kommer lagom till mina nästa viktiga tävlingar! 

Hade väl typ en fart idag. Och sen hade spurtvarvs-Anna en extra växel att lägga i uppför sista backen. Och den åkning jag presterar idag är sååå mycket bättre än tidigare i vinter. Känns så skönt!!! 

Skyttemässigt så var ordern från coach idag: 10 treff. Och nog skulle jag har skjutit 10 träff. Om jag inte avfyrat ett skott istället för att ta tryckpunkten. Så sjukt dumt gjort!! Men resterande 9 skott satt och en total skjuttid på 60 sekunder är godkänt. 

Hade verkligen velat skjuta fullt en gång innan jul men får ta det på hemmaplan, nästa tävling för min del är nämligen GDV cup i Mora 29 december. Längtar redan!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0