Träningsuppdatering

Tiden går så otroligt fort. Har redan genomfört elva träningsveckor sen träningsåret drog igång i början av maj. I år har jag ny tränare i Trondheim (samma team) och det har lett till en hel del förändringar i träningen. Framförallt tränar jag mindre men hårdare. Det känns annorlunda och ovant, men jag har full tillit till min tränare. 
 
Träningen har gått väldigt mycket upp och ner i år, vissa pass känner jag mig helt ostoppbar, medan andra pass känns extremt tunga. Men det kan vara så på sommaren, att formen är upp och ner. Planen är i alla fall att stabilisera formen till rull-SM i slutet av augusti och då får jag en första indikation på hur den förändrade träningen fungerar för mig.
 
Skytteformen har varit väldigt stabil under hela träningsåret i alla fall, känns faktiskt bättre än någonsin. Både precisions-, träffsäkerhets- och hastighets-mässigt. 
Ett stavgångsintervallpass på Gesundaberget, standard när jag är hemma på sommarlov

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0