Skjuta fullt

Jag utformade tidigt min plan för dagens lopp. Gick igenom banan och bestämde mig hur jag ville genomföra loppet. Mestadels hur jag ville åka, på skjutvallen vill jag alltid skjuta fullt och jag behöver bara snabbt påminna mig om mina nycklar. 

Jag öppnade offensivt idag, enligt plan. Åkte på trean uppför första backen (första gången nånsin!) och kände mig stark. Är lite rädd för att dra på mig mjölksyra på tvåan så blir lite passiv. Men på första varvet hade jag ändå bra tryck. Kände att formen inte var toppen, tyvärr, men det misstänkte jag ju, så var bara att kriga med det. Blev lite passiv in till skyttet, men det är en riktigt tuff ingång till skjutvallen och jag var rejält ansträngd när jag låg där. Lät det ta sin tid i liggande, ville verkligen skjuta fullt. Och det gjorde jag! Var rätt tufft på andra varvet, körde det jag hade, men blev lite passiv igen uppför, i alla fall in till skytte. Var i alla fall inte särskilt ansträngd när jag stod där, fick verkligen upp flytet och sköt en snabb nolla, där fick jag verkligen uppleva fenomenet FLOW. 23 sekunder var serien på, kanske min näst snabbaste på tävling nånsin. Näst snabbast uppmätta i alla fall! På spurtvarvet var det bara att kriga för varje meter, varje sekund. Kändes lite segt, men hyfsat bra svar från kroppen. 

Ett rätt bra lopp. Riktigt härligt att få skjuta fullt igen! Hade önskat lite bättre form, men tror det kan bli lite bättre till imorgon alltså. Då är det jaktstart, går ut som tvåa med knappt en minut upp och en minut ned. Blir att göra mitt eget lopp, får göra en bra plan till imorgon också och följa den typ som jag gjorde idag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0