Kunde varit värre

"Kunde varit värre" är nog mitt livsmotto. Och det stämmer bra in på dagens säsongspremiär. 

Vi kan börja med det dåliga. Åkningen. Jag gick mig stum direkt vi kom in i brantaste delen av Fäbodbacken. Då hjälpte inte saltningen. Sen grävde jag ner mig i de partier som inte var saltade och gick mig tom på energi. Det enda som gör att jag kan säga "kunde ha varit värre" om åkningen är att jag hade bra återhämtning. Så efter det gått nedför var jag pigg en stund. Tills det antingen kom några dm blöt och sockrig snö alternativt en padlingsbakke. 

Däremot är jag nöjd med det jag presterade på skjutvallen idag. Det var en hel del vind så jag fick ta tid på mig för att känna mig säker på skotten. Det blev en bom i första ligg, tydligen en kant. I andra ligg kändes det väldigt bra, jag var på väg att tänka att det skulle bli fullt, stoppade upp för att samla tankarna innan jag sköt sista skottet. Det lät som en träff men det blev också en kant ut. Jäklar. Jag som trodde jag sköt dem igår. Men nu lär jag inte få så många fler kant ut hoppas jag! 

Det var tufft i stående. Jag tog tid på mig och jobbade med varje skott. Efter ytterligare en straffrunda i tredje skyttet fick jag en härlig nolla i sista stå. Det är så tråkigt att skjuta 1. Det är liksom okej men inte bra. Och ju fler ettor, desto mindre okej. 17 träff idag var bland de bästa skjutresultaten så det är jag nöjd med, det fick ta den tid det tog idag. 

Tråkigt att den fina känsla jag hade förra veckan har försvunnit. Men ändå otroligt roligt att vara igång med säsongen! Jag har saknat mina vänner i skidskytte-Sverige så det var härligt att träffa alla igen. 

Och jag brukar ju vara lite av en slow-starter, hitta min form tidigast i december. Så finns hopp! Är som sagt nöjd med skyttet idag, jag har varit nervös innan och att hålla ihop det så pass bra i svåra förhållanden känns så skönt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0