Kul att tävla!

Idag var det verkligen kul att tävla! Jag vet inte riktigt varför jag såg mest fram emot sprinten i helgen, distans brukar annars vara en favorit. Men jag gillade 2,5:an mer än 3:an. Och gårdagen blev lite småkaosig. Men idag hade jag full koll på allting (utom min reservstav, men den hade ju andra koll på...) 

Det började med att vi var ute i väldigt god tid och hade väldigt mycket tid till att testa skidor innan inskjutningen. Det blev extremt lyckat och jag hade inte bara väldigt bra skidor, de var dessutom klart mer stabila än igår. Det var fortfarande ganska glatt men jag påverkades inte särskilt mycket av det. 

Sen hade jag en väldigt bra inskjutning. Efter första ligg sa pappa: "18mm spridning". Hehe. Hyfsat samlat. Nej, jag hade bestämt mig för att skjuta fullt idag och det lyckades jag med. Jag var lite seg till första skottet i stå, annars var det  kontrollerad offensiv skjutning. 

Det kändes helt okej i åkningen. Ingen jättesprutt i benen men jag tyckte det gick bättre och bättre. Det kändes i alla fall som det gick fortare och fortare att ta sig till toppen av banan. Det var som att banan blev kortare och kortare... Det var ett jämnt lopp om de sista pallplatserna och jag gick tyvärr förlorande ur den striden och blev 4:a. Det var surt i ett lopp som jag annars var nöjd med. Det är alltid härligt att skjuta fullt och det var längesen jag fick köra om så bra resultat på ett sista varv, så det var kul. 

Jag upplever också att formen blir bättre och bättre för varje helg, men det är fortfarande en bit kvar till toppformen. Men jag hoppas att jag kan fortsätta ta steg i rätt riktning framöver, så jag kan få uppleva fler tävlingar som är lika roliga som dagens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0