Masstart

Masstarten gav en bättre upplevelse i Geilo, men inte så bra som jag hade hoppats på. Det var lite tråkigt att gå i andra heatet, men har precis kollat på mellantiderna och det hade verkligen gått att göra ett bra lopp från heat 2! Men det funkade inte riktigt för mig. Eller, periodvis var det bra, men längre perioder var dåliga. Men såg också på mellantiderna att det var inte så dåligt som det kändes, alltså de bra perioderna. Under loppet kändes det som att även de bra perioderna inte var så bra, men de var bättre än jag trodde. Jag är i alla fall nöjd med skyttet. Bommade sista i första ligg, blev typ förvånad när jag träffat de fyra första och kunde skjuta fullt så då tappade jag koncentrationen... Så sjukt onödigt! Men fick skjuta fullt i andra ligg i alla fall. Sen gjorde jag en dum grej i första stå (radar upp "saker jag aldrig gjort på tävling" just nu...) när jag gick in på fel bana. Fattar inte hur jag lyckades då jag kollade på den tavla jag blev tilldelad när jag skulle gå in på mattan. Jag upptäckte det ganska fort i alla fall och var påväg att sätta på mig geväret och byta bana, när hon som var bakom mig går in på den banan. Jag kollade på funktionärerna, men ingen visade något tecken på att jag gjorde fel. Så jag nöjde mig med att vi "bytte bana" hon och jag, och jag satte i magasinet igen för att skjuta min serie. Hann tänka att jag inte skulle låta detta påverka mig, och med en tidig bom, väldigt nära träff, säger jag mig nöjd. Det kändes som det lika gärna kunde varit träff, medan det i sista serien kändes som det kunde ha varit någon bom. Men i sista serien sköt jag fullt igen, alltså 1010 i skytte, nöjd med det. Jag tror jag sköt ganska fort också, den serien som strulade gick fortare än de framför mig... 

Nu ser jag fram emot några dagar med bra träning. Sedan väntar en mindre tävling i Meråker på söndag, skola i Östersund tisdag-torsdag nästa vecka och sen första Swecup-helgen i Sveg om ca 1,5 vecka. Då hoppas jag att min december-form kommit! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0