Sprint

Igår kördes det alltså en sprint i Lima. En normal sprint, kan jag tillägga. Efter en onormal supersprint och jaktstart. Det var deltävling 8 i Swecup 18/19. 

Jag hade väldigt blandade känslor inför loppet. Jag var trött av tidig uppstigning och lite trött i benen från dagen före också. Men samtidigt sååå taggad på tävling och fylld av positiv energi. Jag var så sugen på att vara lika offensiv i åkningen som dagen innan men osäker på om jag skulle palla det. 

Men det gjorde jag! Kroppen svarade oförskämt bra! Fick tyvärr inte lika oförskämt bra tider (tvärt om) men det fick sin förklaring när jag inte hade en chans utför mot dem jag åkte tillsammans med. Grejen var att det kom ett rejält blött snöfall precis innan vi startade. Jag hade testat skidor med Ella och haft väldigt bra. Hon hade även väldigt bra skidor på tävlingen men de åkte inte alls på samma snö. (Hon gjorde fö ett fantastiskt bra lopp, såå glad för hennes skull!!!) 

Det var egentligen inte förrän på andra halvan av sista varvet som jag fattade att skidorna inte hängde med, så jag var otroligt nöjd med åkningen fram till dess. Men så blev jag förbisusad utför och så nöp skidorna i mitten på mördarbacken och jag blev totalparkerad. Den känslan är inte skön. När man känner att kroppen har mer att ge men skidorna hänger inte med. 

Det var helt omöjligt att förutse att den snön som skulle falla skulle vara så blöt och sugande. Den snön som föll på sprinten var helt annorlunda. Dagen innan hade jag haft helt galet bra skidor. 

Men det blev ett bra resultat ändå. Jag sköt årets första liggskytte på under minuten i rangetime. Det var ett litet, knappt uttalat, delmål jag satt upp för mig själv i helgen. Däremot blev jag för tidig på det näst sista skottet i stå så det blev en straffrunda. Ändå nöjd med det, det var två offensiva serier. 

Och på nedvärmningen räknade jag ut att jag med dagens andraplats säkrat totalsegern för säsongen. Det är bara 8 deltävlingar som räknas och ingen annan har chans att gå förbi mig på de två sista deltävlingarna som ska köras. Det blir min fjärde totalseger på fem år (tvåa i fjol) och min sjunde totalt (med dem jag tog som junior inräknade). 

Så den besvikelse som jag kände i mål var kortvarig. Jag har fått väldigt många positiva besked från den här helgen som jag tar med mig vidare! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0