Sollefteå

I helgen genomfördes andra Swecup-helgen för säsongen. Sollefteå var tävlingsplatsen och inte helt oväntat bjöds det på starka vindar. Idag var det fina förhållanden men jag var glad att stå bredvid i fredags (JSM stafett), då var det verkligen fruktansvärt. 

Vinden höll i sig under gårdagen vilket gjorde att straffrundan var flitigt besökt. Även jag fick snurra flera varv där efter dåligt jobb på skjutvallen. Jag tyckte inte det var så svårt egentligen men jag genomförde inte skyttet på ett bra sätt. Jag hade en väldigt jobbig dag igår, allt kändes jobbigt. Fick verkligen kriga mentalt ens för att ställa till start. Men väl på start hade jag en plan om att gå hårt men kontrollerat och genomföra fem jämna varv. Det lyckades jag med, även om farten inte var vad jag hade hoppats på. Måste tyvärr också säga att jag inte hade bästa grejerna under fötterna heller. Åkmässigt kan jag hålla en stabil fart och så fick jag i helgen ihop tekniken på ett väldigt bra sätt, men saknar verkligen en växel till. Eller, helst två. 

Det var lite samma sak idag, men med ett bättre jobb på skjutvallen. Det gick också klart lättare i snön idag. Så hade en bra känsla, kändes typ bättre på uppvärmningen idag än på tävlingen igår. Men det saknas något, vet dock inte riktigt vad. 

Redan nästa helg är det dags för tredje Swecup-helgen. Jag ser fram emot att besöka byn som var mitt hem under fyra år och hoppas på att hitta den extra växeln jag saknade i helgen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0